Jethro Borsje

E-mail Print PDF
User Rating: / 0
PoorBest

Dag 15 - Zaterdag 26-07-2014

Op zaterdag vertrokken we rond half tien richting de laatste stop van onze reis: Stresa, een dorpje aan het Lago Magiorre. We deden onderweg rustig aan en kwamen aan het begin van de middag in Stresa aan. Nadat we daar in het zonnetje op een pleintje hadden geluncht konden we inchecken in ons appartement.

Dag 16 - Zondag 27-07-2017

De eerste dag in Stresa hebben we 's morgens rustig aan gedaan. Om een uur of twaalf hebben we de ferry naar Isola Bella genomen, een klein eilandje niet ver van Stresa. Op het eiland staat een paleis met een prachtig tuin welke we beide hebben bezocht. Het weer was goed warm dus na het bezoek aan het paleis en de bijbehorende tuin hebben we nog even gerelaxed aan een klein strandje op het eiland.

Dag 17 - Maandag 28-07-2014

De tweede dag in Stresa hebben we het dorpje grondig verkend een verder rustig aan gedaan.

Dag 18 - Dinsdag 29-07-2014

Op dinsdag zijn we naar Milaan gegaan. We wilden eerst met de trein gaan, maar uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om toch met de auto te gaan. Het hoogtepunt van een bezoek aan Milaan is zonder twijfel de Duomo, de vierde grootste kathedraal ter wereld en de grootste van Italië. Als je het plein voor de kathedraal oploopt ben je direct onder de indruk van de prachtige buitenkant en de enorme omvang. Eenmaal binnen is de kathedraal relatief donker en sober vergeleken met de extravagante buitenkant. De glas in lood ramen zijn overigens wel erg mooi.

Na het bezoek aan de Duomo hebben we een stadswandeling gedaan met behulp van de Milano City Guide app van Tripadvisor. Deze app werkte perfect, bij volgende city trips gaan we zeker weer gebruik maken van deze service van Tripadvisor. De stad is relatief modern met veel focus op mode en winkelen, het zal daardoor niet onze favoriete stad in Italië worden maar desalniettemin was het leuk om er te zijn geweest.

Dag 19 - Woensdag 30-07-2014

Op woensdag besloten we om naar het Lago d'Orta te gaan. Het weer was goed en niet te warm, zo'n 23 graden. Voordat we daadwerkelijk naar het meer zouden gaan brachten we een bezoek aan de Sacro Monte, een berg met daarop 21 kapellen gewijd aan het leven van de Saint Francis. In iedere kapel wordt middels fresco's en beeldhouwwerken een gedeelte van het leven van Francis weergegeven. Het was leuk om deze kapelletjes, waarvan de meesten uit eind 1600 stammen, allemaal te bezoeken.

Na ons bezoek aan de Sacro Monte hebben we het plaatsje Orta San Giuliano bezocht. Dit kleine en gezellige plaatsje ligt aan het meer en is vanwege de rust en gezelligheid het bezoeken waard. Tijdens ons bezoek hebben we er een geocache gevonden en hebben we van uitzicht over het meer genoten.

Op de terugweg naar Stresa zijn we langs Mottarone gereden. Deze ongeveer 1450 meter hoge berg heeft een uniek 360 graden panoramisch uitzicht over zeven verschillende meren en de talrijke besneeuwde bergtoppen van de Alpen. Ondertussen was het redelijk bewolkt geworden en eenmaal boven aan beland zaten we boven dit wolkendek. Dit gaf een spectaculair uitzicht.

Dag 20 - Donderdag 31-07-2014

Donderdag zou de laatste wandeldag van deze vakantie worden. De dag ervoor hadden we al even kunnen genieten van de uitzichten vanaf Mottarone, op donderdag hebben we er een volledige wandeling gedaan. We waren vroeg uit de veren, zodat we voordat het druk zou worden al op de berg konden zijn. Het was prachtig weer en in tegenstelling tot gisteren bevonden we ons dit keer dus ook niet boven de wolken toen we op het topje stonden. Hierdoor hadden we een prachtig uitzicht op de verschillende meren om ons heen, op de Alpen en op het Monterosa massief.

Na van het uitzicht genoten te hebben begon onze wandeling met een flinke afdaling over de hellingen van Mottarone. De bedoeling was om een rondwandeling te doen, maar na zo’n anderhalf uur wandelen leek het erop dat we een afslag hadden gemist. Na wat zoeken besloten we om de weg omhoog terug te nemen voordat we echt te ver zouden zijn afgedaald. Halverwege deze terugweg hebben we gepauzeerd en Merel laten drinken en lekker laten spelen op het picnic kleed.

Tijdens de pauze kwamen we er door nog eens goed naar de kaart te kijken achter dat we achteraf toch goed zaten. Inmiddels hadden we ook al een andere route gezien en we kozen ervoor om die verder te volgen. Hierdoor liepen we een heel stuk over een bergkam waarbij het uitzicht op het dal onder ons erg indrukwekkend was.

Omdat we de dag met wandelen vroeg begonnen waren hadden we nog een groot gedeelte van de dag voor ons toen we bij het beginpunt terug kwamen. We besloten om terug naar het meer te rijden en daar nog even van het strand te genieten. Dat was ook geen overbodige luxe, want inmiddels was de temperatuur richting de 30 graden geklommen.

Hierna wat foto's en een GPS tracklog van deze wandeling:

Dag 21 - Vrijdag 01-08-2014

Tijdens deze laatste volledige dag van onze vakantie hebben we rustig aan gedaan. Op het piazza voor ons appartement was een markt welke we hebben bezocht. Verder hebben we nog wat door Stresa gewandeld en wat geocaches gedaan. Gelukkig hebben we daarbij op de valreep de travelbug die we uit Nederland hadden meegenomen nog mooi kunnen droppen.

Dag 22 - Zaterdag 02-08-2014

Om de verkeersdrukte op deze notaire “zwarte zaterdag” voor te zijn vertrokken we rond half drie ‘s nachts. TomTom koos een wat aparte route vanaf onze bestemming richting Zwitserland, maar toen we daar eenmaal de snelweg hadden bereikt ging alles erg soepel. Onderweg zijn we geen enkele file tegengekomen en via Zwitserland en Duitsland reden we in minder dan twaalf uur voorspoedig naar huis.